RECOPILACIÓ BREVA DE LAS MATERIAS QVE LO AVTOR TROBA DE INTERÉS EN LO REFERENT A JARDINS I PAISATGES, ENTRE ALTRES CVRIOSITATS

diumenge, 22 de març del 2009

TURÓ DE MONTEROLS



er passejar un matí de diumenge de primavera.

Jo vaig entrar pel
Però hi ha altres entrades. A la barra lateral us deixo el plànol per arribar-hi. Trobareu que aquest parc és bàsicament verd. Els camins que ens porten a diferents punts del turó estan envoltats d'arbusts, sobretot marfulls i boix.


Passejar i gaudir d'aquest sol primaveral envoltats de verd, aturar-se a llegir a l'ombra d'un garrofer...
...o bé, mentre les vestioles de casa (si en teniu) alliberen energia...
...aprofiteu per descansar sota l'ombra de l'alzina surera. Després caldrà posar rentadores!


I si us ve la set, hi ha, com a mínim, una font: La vegetació és esencialment de caire mediterrani. Pins , garrofers, palmeres varies, alzines... En un racó trobareu una col·lecció d'espècies que segur us són conegudes.
Chamaerops humilis

Buxus balearica (boix)

Retama monosperma (ginesta blanca)
Rosmarinus officinalis (romaní)
Lavandula dentata (espígol)

Flor de Viburnum tinus (marfull)

Que gaudiu d'una bona passejada.

7 comentaris:

fra miquel ha dit...

Les fotos les vaig fer el 14 de febrer. Ja veieu que per aquestes contrades la primavera semblava haver arribat passejar
I si us ve la set Les fotografies estan fetes el 14 de febrer.
La ginesta, el boix, el marfull, el romaní... també ens anuncien el final del fred, igual que els ametllers. Ara potser encara trobeu algunes flors obertes d'aquests arbusts, però les del marfull, per exemple estan pansides o ja no n'hi ha.
Només dir-vos que sabia de l'existència d'aquest turó per què una amiga de quant anava al institut vivia al costat, però no hi havia estat mai.
bon cap de setmana a tots.
framiquel

fra miquel ha dit...

Ui! se m'ha colat un tros de text que no tocava! ("I si us ve la set Les fotografies estan fetes el 14 de febrer".)

mil disculpes
framiquel

òscar ha dit...

un indret atractiu per fer-hi un matí de diumenge amb el menut. aprofitarem l'aparició (per fi) del solet primaveral per anar-hi.

bona recomanació fra miquel!

el paseante ha dit...

Vaig sovint a uns jardins que hi ha al carrer Brusi, però diria que aquest parc no l'he trepitjat mai. El tinc a 20 minutets del pis, així que caurà aviat.

Cristina ha dit...

Unes fotos maquíssimes. ¡Aquest fotograf! A mi encara no m'ha florit l'espigol, a Barna potser serà una mica més endavant.

khalina ha dit...

Caram, tampoc hi he estat mai.
Boniques fotos

fra miquel ha dit...

Dons sí òscar, si tens un crio, és bona idea. Espero que us ho passeu molt bé.

Si, si, molt "nadador" però no pares de caminar!
La veritat és que m'alegra molt que vulguis anar a veure aquests llocs. Doncs ja m'explicaràs que t'ha semblat. A veure si jo puc anar a la colònia Castells.

Cristina, em consta que tens l'espígol una mica massa amagat. Floreix més quant més temps està a ple sol.

Jo tampoc he estat a molts llocs propers, khalina. No es pot estar a tot arreu!