RECOPILACIÓ BREVA DE LAS MATERIAS QVE LO AVTOR TROBA DE INTERÉS EN LO REFERENT A JARDINS I PAISATGES, ENTRE ALTRES CVRIOSITATS

diumenge, 7 de febrer del 2010

Crassula ovata



 s ha florit la vostra Crassula ovata ?
Ah! No en teniu? Doncs és molt fàcil. Tan sols heu d'aconseguir un esqueix i plantar-lo en un test (finestra, balcó, terrassa, rebedor...) Millor col·locar-la allà on li toqui el sol,
en interiors i a l'ombra no floreix, o ho fa pobrement, però també farà goig. El difícil és desprendres d'ella quan ha crescut massa. A la gent li fa pena llençar-la però tampoc els hi cap allà on la tenien. Llavors l'esporguen i planten els trossos...amb el temps el problema es multiplica :-/
El seu origen és africà. Més concretament de la regió de El Cabo a l'Africa del sud, on pot arribar a ser un arbret de tres metres. Él tronc i les fulles són reserves d'aigua, pel què pot soportar períodes de sequera.
 
(Ja veus, Paseante, que a l'hivern també hi ha insectes que poden pol·linitzar)
Es pot confondre amb la Crassula arborescens  que té les fulles color gris-blavós i de vegades amb la vora vermellosa
Si no en teniu, la veureu a balcons i terrasses.
 
A Barcelona se'n comencen a veure florides al gener i ara pel febrer encara en trobareu.

Aixequeu el cap i mireu cap els balcons!

15 comentaris:

Ephemeralthing ha dit...

"Jade" en dic jo, és una de les meves plantes preferides, la trobo molt elegant, a més a més de que les plantes que floreixen a l´hivern em resulten molt simpàtiques.
També és molt agraïda, amb poques atencions i aigua creix molt bé. No entenc perqué no abunda més en els jardins públics ja que no costa gens mantenir-la. Me´n alegra veure-la aquí.

fra miquel ha dit...

A mi m'alegra veure't per casa Ephemeral... També és cert que jo no et comento massa sovint però segueixo les teves entrades.
Jo crec que la crassula no està en parcs i jardins públics per què és molt fràgil, i amb les "béstias pardas" que corren pels carrers de la nostra ciutat, sempre estarien molt trencades.
Una abraçada

Carme Rosanas ha dit...

Jo tinc la que se'm posa vermella per les vores i no em floreix gaire. Però la trobo preciosa fins i tot sense florir.

el paseante ha dit...

Ens recomanes que ens enfilem als balcons per estirar esqueixos?

Rita ha dit...

El paseante que té "amigas de lo ajeno" ens podria donar un cop demà trobo... Jo tampoc en tinc! ;-)

És maca i elegant, però poc vista, oi? Em sona poc...
Bona setmana i petons, fra miquel!

MK ha dit...

Doncs ja faré esqueixos per tothom perque en tinc mitja dotzena de testos i s'han fet grans com les de la segona foto.

Emily ha dit...

JO també en tinc i florida. Si vols plantes al balcó sense gastar un euro, és la millor planta. Ara, es fan graaaans...

rhanya2 ha dit...

Jo en tinc i no floreix!!!!!!!! Clar que amb el poc solet que té ara a l'hivern...
N'agafaré unes fulles i les plantaré en un test d'un balcó més assolellat.

fra miquel ha dit...

Carme, la que tens tu deu ser la Crassula arborescens. Segueix l'enllaç que he posat en aquest nom (en taronja)allà ho expliquen prou bé.

No paseante, no. Els balcons tan sols per mirar, els esqueixos ja tels donarà MK.

Rita, et dic el que al paseante, els esqueixos ens els dona MK, que pel que sembla està en aquella fase de no saber on posar tanta Crassula ;-)
I mira pels balcons, segur, segur que en veus alguna.

Oi. MK? Si et descuides et treuen de casa. A alguna clienta li he hagut de llençar la planta que ja ocupava massa espai(i el que pesen!, Tot és aigua)
S'agraeix la teva oferta d'esqueixos.

Emily, però grans, grans. Oi?. Celebro que la tinguis ben florida.

Violette, no perdis l'esperança! De fet les de la foto on surten dues plantades a terra tan sols fa tres anys que floreixen (les conec). No els toca el sol tot el dia però tenen molta llum.
Potser si no tenen prou sol triguen més a assolir la majoria d'edat per florir ;o)

Joana ha dit...

Demà si fa sol aixecaré el cap i em fixaré amb els balcons. Jo aquesta no la tinc :(
m'agraden les plantes que floreixen a l'hivern!

BACCD ha dit...

No recordo haver-les vistes florides, aquestes plantes. Però són ben maques, m'encanten les fulles que tenen!

khalina ha dit...

jo tampoc recordo haver-les vistes, però són ben boniques florides

Ephemeralthing ha dit...

Gracies fra miquel, jo també m´en alegro de compartir en aquest blog que també llegeixo amb assiduïtat. No havia pensat amb això, és cert, les branques del "Jade"no són dures i és fàcil partir-les. Jo tinc a una casa al Baix Ebre uns exemplars magnífics, tan a la terra com en testos.
Una abraçada.

RaT ha dit...

vaya... va i tu m'ho recordes, framiquel... resulta que en vaig heretar una i amb els freds de comarca, se m'ha congelat. Està tapadeta i cuidada, a veure si la salvo però... sempre, per aquestes dates, floria... ooooh....

fra miquel ha dit...

Molt bé Joana! Però de tant en tant mira en davant, eh? No et fumis de lloros contra un fanal!

Duschgel, és qüestió de fixar-s'hi. Allà on estàs tu no sé si hi viuen (si no és en interiors ho dubto) A dins de casa no acostumen a florir.

Fes com la Joana, Khalina!

Molt bé Epher... acceptaria una foto d'aquests exemplars que dius, si no és molèstia. Aquests dies convé protegir-les tapant-les amb plàstics o tela antigelades. Està fent molt fred, però molt! Si se't gelessin, hauries de treure les tiges mortes. Acostumen a rebrotar del tronc.

RaTetaaaa És que se les ha d'abrigar quan fa fred! Pensa que probablement més del 90% de la planta és aigua. Si l'aigua es gela dins de les cèl·lules, aquestes peten (com una ampolla plena d'aigua dins del congelador) al augmentar de volum, trencant la membrana. Quan es descongela aquella cèl·lula ja no s'aguanta per enlloc, perd tots els seus components i, etc...